Hirdetés
Instant

„Alázat nélkül nincs semmi” – interjú Szamos Lászlóval, a marcipán hazai nagykövetével

Velencei bableves kagylótésztával

Szupergyors és megúszós leves

Egyszerű omlós keksz

Ha egyszer megsütöd, nem tudsz majd vele leállni
Hirdetés

„Alázat nélkül nincs semmi” – interjú Szamos Lászlóval, a marcipán hazai nagykövetével

Hirdetés
A Street Kitchen legújabb podcastjéből mindent megtudhattok a Szamos marcipán világhódító útjáról. Vendégem volt a stúdióban Szamos László, aki több mint 40 éve gondozza édesapja örökségét családjával. Ha érdekel, hogyan lett a kis, nyolcadik kerületi manufaktúrából egy több mint 500 embert foglalkoztató cég és mi a sikerük titka, mindenképp indítsátok el a lejátszást!
Hirdetés

Majd 90 évvel ezelőtt egy szegénysorból származó cukrászfiú szerelembe esett a marcipánrózsa készítésével, és – ahogy mondani szokták – a többi már történelem. Szamos Mátyásnak fiatal cukrászként mutatták be, hogyan lehet marcipánt formázni, amiben azonnal meglátta az üzleti lehetőséget, hiszen a 30-as években senki nem foglalkozott ilyesmivel. A termékei hamar népszerűvé váltak, így feleségével, Margittal fáradhatatlanul készítették saját konyhájukban a figurákat, amiket aztán vonattal kézbesítettek az ország minden tájára. Ahogy egyre híresebbek lettek, a gyerekek pedig egyre nagyobbak, úgy kezdtek el ők is fokozatosan besegíteni a családi vállalkozásba. 

Mikor egyértelművé vált, mekkora potenciál van a marcipánrózsákban, a család iparengedélyért folyamodott, amit a tanács hivatalnoka megtagadott. Később Matyi bácsinak egy pilisszántói barátja segített, így került oda a cég székhelye, ami azóta egyébként már holdingként van bejegyezve. 

Matyi bácsi sajnálatos infarktusa után az időközben felnőtté cseperedő gyerekek vették át a cég irányítását. Gabriella az arculattervezésért és a cukrászdák berendezéséért felel, Miklós az üzemeltetéssel foglalkozik, míg László, követve édesapját, maga is cukrász végzettséggel rendelkezik, így ő a gyártásban tölt be vezető szerepet. Sőt, már Gabriella szintén felnőttkorú gyerekei is kiveszik a részüket a családi bizniszből. 

Mikor Lászlót arról kérdeztem, hogy mi a sikerük titka, egyértelműen két dolgot emelt ki. A családi egységet, és azt a soha nem szűnő belső kényszert, hogy termékeik a lehető legmagasabb minőséget képviseljék. „A válságos időkben is előre menekültünk” – mondta. Mikor minden más cég csökkentett a termékei színvonalán, ők emeltek. Azt akarták, hogy vásárlóik hite egy pillanatig se inogjon meg azt illetően, hogy a Szamos-minőség állandó. 

A jövőt tekintve derűlátó, hiszen több izgalmas újdonság lapul a tarsolyukban, de nem szeretnénk mindent elárulni, nyomjatok a lejátszás gombra, és hallgassatok minket jövő héten is! 

Hallgassatok minket Apple podcasttel és Spotify-on is!

Hirdetés
Hozzászólások
Tovább olvasok
Hirdetés

Ezeket láttad már?

Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások