Hirdetés
Instant

„Ez az időszak mindannyiunknak egy új iskola volt” – interjú Szalai Dórával, a Chez Dodo tulajdonosával

Velencei bableves kagylótésztával

Szupergyors és megúszós leves

Egyszerű omlós keksz

Ha egyszer megsütöd, nem tudsz majd vele leállni
Hirdetés

„Ez az időszak mindannyiunknak egy új iskola volt” – interjú Szalai Dórával, a Chez Dodo tulajdonosával

Hirdetés
Vitathatatlanul Budapest egyik legkedvesebb ékköve Szalai Dóra szerelemgyereke, a Chez Dodo Macaron Manufaktúra. Jelenleg csupán két hely van a városban, ami kizárólag ezzel a francia desszertkülönlegességgel foglalkozik, így mondhatni, szerencsés helyzetben vannak, ám a járvány mellettük sem ment el szó nélkül. A kezdeti nehézségekről és a jövőbeli tervekről egyaránt beszélgettünk.
Hirdetés

Dóri, az ügynökségi létnek hátat fordítva, 6 éve döntött úgy, hogy életét a macaronkészítésnek szenteli. A család és barátok segítségével utazott ki Párizsba, hogy a legjobbaktól lesse el a szakma fortélyait. Rengeteg kísérletezés és megannyi izgalom után vált valóra az álom, 2014-ben megnyílt a Chez Dodo. A belváros szívében található helyiség olyan, mint a macaron maga: kicsi, aranyos és hihetetlenül szerethető. Az üzletben egyértelműen a pasztellszínek és a fabútorok dominálnak, az arculat kialakításával pedig Laki Esztert bízták meg. 

Fotó: Mudra László

Amint elkezdünk beszélgetni, azonnal átjön Dóri határtalan szenvedélye és bájos személyisége, ami az egész Dodóban érezhető. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy már a nyitás utáni második évet nyereséggel zárták. Úgy gondolja, sikerük három összetevős. Az első és talán legfontosabb, hogy az alapanyagok terén nem ismernek kompromisszumot. Minden lépésnél a világon jelenleg fellelhető legjobb hozzávalókat használják. Csokoládéból csak prémium minőségű termékek jöhetnek szóba, kizárólag 100%-os iráni pisztáciapasztával és madagaszkári bourbon vaníliával dolgoznak, hogy csak pár dolgot említsünk. Csak az a macaron kerülhet ki a pultba, ami kívül hajszálvékonyan roppan, belül lágy, és minden íz egyenként is érezhető – vagyis hibátlan. 

A második maga a márka. Kijelenthetjük, hogy a Chez Dodo egy abszolút „love brand”, vagyis itt nem csak egy terméket, egy élményt kapsz. Van üzenet, cél, filozófia. Ezt nagyon kevesen mondhatják el magukról. A cél pedig nem a profitszerzés mindenáron. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a tulajdonosok az indulás óta nem vettek fel osztalékot, inkább folyamatosan visszapörgetik a nyereséget, hogy fejleszteni, fejlődni tudjanak. Emellett fontos számukra a társadalmi szerepvállalás kérdése is, így időről időre együttműködnek valamilyen jótékonysági szervezettel. 

A harmadik pedig a perszonalizáció. A konyhát nem dugják el a pincébe, a teljes munkafolyamat a vásárlók előtt zajlik. A tulajdonosok közül mindig bent van valaki, így bármilyen kérdés merül fel, állandóan elérhetőek a vendégek és a dolgozók számára egyaránt. 

Ahogy megannyi más vendéglátóhelyet, a járvány miatti zárás őket is nehéz helyzetbe hozta, bár a másik tulaj, Váry Péter, sokakat megelőzve, a kezdetektől nagyon komolyan vette a vírusról szóló híreket. Már január végén elkezdték a maszkok és fertőtlenítőszerek beszerzését, valamint egy jó minőségű hepa szűrő is beszerelésre került, a dolgozóktól pedig a lehető legmagasabb higiénés protokollt várták el. A kiszállításról már korábban is volt szó, de a macaron érzékenysége és a géppark hiánya miatt nem sürgették. Mikor azonban érezték a közelgő veszélyt, úgy döntöttek, itt az idő. A Wolttal 5 nap alatt sikerült megteremteni a technikai feltételeket, és szinte azonnal beindult a házhoz szállítás. A Wolt mellett Peti másik cégénél felszabadult két autó, így a honlapjukra érkező rendeléseket maguk szállították ki. A kereslet a saját felhasználásról átkerült az ajándékozásra. Rengetegen küldtek karanténban szülinapozó barátjuknak/barátnőjüknek kisebb-nagyobb szetteket, anyák napján pedig szinte alig győzték erővel a gyártást. Azt nehéz megjósolni, hogy a vírus elmúltával erre mennyire marad meg az igény, de úgy tervezik, hogy megtartják ezt a szolgáltatást. 

Azoknak az enyhén sérült a macaronoknak egy részét, amik nem kerülhettek eladásra, az Etesd a dokit! szervezetnek ajánlották fel, másik részét pedig Peti hetente egyszer vitte a különböző kórházakba.

Ahogy mindenki másnak, nekik is teljesen át kellett csoportosítani az erőforrásaikat és módosítani az év hátralévő részére szánt terveket. Ennek ellenére bizakodóak, rengeteg izgalmas projekt vár megvalósításra, és alig várják, hogy bepótolhassák a március 20-án elmaradt nemzetközi Macaron-napot. Az üzletben ilyenkor egész nap ömlik a pezsgő, és mindent színes lufik borítanak, szóval érdemes követni őket Instán és Facebookon, hogy ti se maradjatok ki a buliból! 😉 A sütikről és mennyei kávéról szóló szokásos élménybeszámolóm most kivételesen elmarad, inkább menjetek el személyesen, és dobjátok el az agyatokat Dóri hihetetlen kreatív ízvilágú macaronjaitól. Ezek szinte mindegyike 430 Ft/darab. Ja, el ne felejtsetek kávét is inni, mert a város legtutibb baristái állnak majd rendelkezésetekre. Egy presszó 490, míg a lattét 750 Ft-os áron tehetitek magatokévá. 

Cím: 1051 Budapest, Sas utca 7.

Hirdetés
Hozzászólások
Tovább olvasok
Hirdetés

Ezeket láttad már?

Később módosíthatod a beállításaidat
Cookie beállítások