Nem akárkihez köthető a street food történelmi esemény: a magyar burgerbiznisz két húzóneve, Tóth Simon és bátyja, Máté, a Simon’s Burger guruló sikertörténetének kitalálói sütötték ki a dolgot. A hazai sikerek után a fiúk ugyanis az óceán túloldalán is megpróbálják: Amerika, kapaszkodj meg, jön a magyar smash!
Smashy-történelem dupla hússal írva
A Smashy Burger nem csak egy újabb hamburgerező a városban – ez az első alkalom, hogy egy hazai kézből indult burgerlánc megpróbálja bevenni New Yorkot. És nem is akármilyen lendülettel: a nyitás napján ezer ingyen hambit osztottak szét a burgeréhes manhattani tömegnek. Hát nem ez minden burgerimádó amerikai álma?
A nyitóakciót látva egyértelmű: nemcsak a zsemléket akarják felrobbantani, hanem a TikTokot is. A Smashy kezdettől fogva ügyesen játszott a marketing tüzével: ha így folytatják, a „burgerdiplomácia” új oldalt kap a szótárban.

Smashy = back to basics
A Smashy nemcsak névben különbözik a testvérmárkától, a Simon’s-tól, hanem stílusban is. Ez egy kis tesó, de nem úgy, ahogy egy öcsit kell félteni – ez a gyerek már most képes letépni a sajtot a plafonról. A Smashy filozófiája egyszerű: vissza az alapokhoz, cécó nélkül, de az eredmény azért legyen Instagram-kompatibilis.
Az enteriőr letisztult, a kék-fehér dizájn puritán, de épp ettől ütős és emlékezetes. Nincs túlgondolva, csak túlsütve – persze a legjobb értelemben. Budapesti éttermükhöz a mai napig nem lehet úgy érkezni, hogy ne legyen sor: reméljük, New Yorkban is hasonlókat tapasztalnak majd!

Gasztroforradalmárok magyar útlevéllel
A Smashy és a Tóth fivérek sztorija már-már hollywoodi: két srác 2022 végén nyit egy kis burgerezőt otthon, haveri kölcsönből, és három évre rá már Manhattan közepén dobják be a kézműves pogácsát az amerikai húsarénába. Hát, ha ez nem foodporn mese, akkor semmi!
Az itthoni Simon’s-hálózat mostanra már 15 éttermet számol, amivel a McDonald’s és a Burger King mögött a harmadik legnagyobb magyarországi lánccá nőtték ki magukat. A Smashy és Buddy’s almárkák szintén alakulnak – úgy tűnik, minden, amihez hozzáérnek, aranypogácsává válik.
Egy kis falat Amerika
De miért pont a Smashy ment Amerikába és nem az elsőszülött Simon’s? Nos, a válasz egyszerűbb, mint egy jól megkomponált hamburger: költséghatékonyság és rugalmasság. A Smashy nem annyira kötött márka, lazább dizájnnal és kínálattal, ezáltal kisebb pénzből kivitelezhető.
Csak egy adat, amitől leesik a hamburgeres papírtálca: az üzletvezető évi 70000 dollárt fog keresni, ami közel 27 millió forint. Tóthék kifejezetten magasra tették a lécet, hogy a legjobb menedzsereket csábítsák el akár a legnagyobb amerikai láncoktól.

A burgerbirodalom nem áll meg
A New York-i nyitás azonban csak az előétel a globális menühöz. Ha a Smashy Manhattanben bejön, jöhet a Simon’s is, a márkákat pedig több európai várossal is megízleltetnék.
Mindeközben persze itthon sem unatkoznak: egy egyelőre szupertitkos, országos csirkés lánc van előkészületben a külföldi nyitások tervezése mellett. A fiúknak komoly számításaik vannak, sőt még fogadást is kötöttek, miszerint a New York-i nyitás hatására akár 30%-kal is nőhet a budapesti Simon’s forgalma.
Smashy = smash hit?
Az, hogy a Smashy Burger Manhattanben sikeres lesz-e, még a jövő zenéje (vagy sercegése). Az viszont biztos, hogy ez az egész nem csak egy kis próbálkozás: ez egy több százmilliós beruházás, és nem holmi félvállról vett projekt. Nincs külső befektető, nincs kockázati tőke – csak két elszánt magyar srác, akik elhatározták, hogy ha már hamburgert csinálnak, akkor azt világszinten teszik.
A Union Square-i Smashy tehát nem csak egy hely, ahol meg lehet enni egy korrekt dupla sajtos szendót. Ez egy magyar zászló egy szezámmagos buci tetején, egy smash hit a gasztronómia Broadway-én. És ki tudja, lehet, hogy hamarosan Quentin Tarantino is ott rendel majd, ha legközelebb beugrik egy Royale with Cheese-re – csak most épp magyarul.