Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a Street Kitchen bázisán mindenki gondolatai a kaják körül forognak. Méghozzá a király kaják körül! Receptekkel kelünk és fekszünk, hogy a weboldal és a szakácskönyvek mellett a szezonálisan megjelenő SK magazinokat is izgalmasabbnál izgalmasabb fogásokkal tölthessük meg nektek.
Az SK történetének első lapszáma – akkor még Fördős Zé magazin néven – 2016-ban látott napvilágot, azóta pedig évről évre rendületlenül a polcokra kerül a gasztrorajongóknak szánt olvasnivaló. (Nyugi, most is épp gőzerővel dolgozunk a téli Street Kitchen magazinon!)
Ha mindig is furdalta az oldaladat a kíváncsiság, miként áll össze egy magazin, vagy hogy ki és hogyan tud mindig újabb és újabb recepteket kitalálni, akkor most figyelj! Jönnek a legféltettebb kulisszatitkok, amiket eddig csak Kacsa úr legfőbb bizalmasai ismerhettek. 😀
Ötletelés
Valahol el kell kezdeni a dolgot – ez általában egy lapindító meetinget jelent, ahol az SK-arcok, a food team tagjai és a magazinszerkesztők összedugják a fejüket, hogy kitalálják a soron következő lapszám tematikáját. Az ötletelésnél első számú szempont a szezonalitás, legyen szó megúszós, brutális vagy épp villantós kajákról. Elvégre kevesen tudnak, mondjuk, friss dinnyéből salátát készíteni télen, és nyáron sem feltétlenül a forró csokik felé húz a szívünk. Ez persze szokott mókás pillanatokat okozni, de a Street Kitchen csapatában már megszoktuk, hogy „fordított” ritmusban élünk. A szemünk se rebben, ha húsvéthoz közeledve már a karácsonyi sütirecepteket kell megvitatni.
Többkörös egyeztetés után a food team vezető és a magazin főszerkesztőjének áldásával aztán összeáll a kép, hogy az adott Street Kitchen magazinban hány oldalt kell megtölteni tuti receptekkel, és ki milyen saját rovatot kap.
Bevásárlólista-írás Street Kitchen módra
Miután egy receptötlet átjutott az első rostán, elindulhat a megvalósulás felé vezető (kanyargós) úton. Ehhez a belépő egy jól megírt bevásárlólista! Igen, ahogy minden háztartásban, úgy a Street Kitchennél is profik vagyunk a bevásárlólisták írásában.
Minden titkok tudója, Emi, a konyhai asszisztensünk alaposan átnézi a raktárkészleteket, és számba vesz minden szükséges alapanyagot, amit be kell szerezni. Az így összeálló listát előbb a food team vezető csekkolja, majd átkerül a szállító csapathoz, akik beszereznek minden olyan alapanyagot, ami éppen hiánycikk az SK konyháján.
Alapos tesztelés a Street Kitchen bázisán
Ha minden készen áll, akkor jöhet a leglényegesebb rész: a receptek tesztelése! A Street Kitchen magazinokba csak olyan recept kerül be, amit előzőleg 2 körben is tesztel a csapat, hogy biztosan minden körülmények között reprodukálható legyen a végeredmény. Még akkor is, ha éppenséggel valaki életében először merészkedik a konyhapult elé.
Első körben természetesen a recept írója készíti el az ételt, gondosan ügyelve az ízekre és a külcsínre is. A konyhapultról ugyanis az elkészült fogás egyenesen a stúdióba kerül, ahol a food stylistunk, Timi által megálmodott környezetben Áron, a fotósunk ellövi azokat a kajafotókat, amik láttán azonnal beindul a nyálelválasztásunk. 😊
Ezután jöhet a második próbafőzés, amiben van egy jó nagy csavar: a receptek ilyenkor gazdát cserélnek. A „helycserés támadás” célja, hogy kiderüljön, olyasvalaki is gond nélkül el tudja-e készíteni az adott kaját, aki korábban még sosem hallott róla. Ez a titka annak, hogy nálatok, otthon is működnek az SK receptjei. 😉
A kész étel mindkét esetben szigorú, megvesztegethetetlen zsűri elé kerül. Ez a zsűri nem más, mint az SK éhező csapata, akik mindennap alig várják, hogy déli 12-t üssön az óra és rávethessék magukat az ebédlőasztalon sorakozó kajákra. A lakmározás után a recept írója begyűjti a véleményeket, majd a food team tagjaival egyeztetve pontosítja a receptleírást.
Receptírás és csekkolás
Bár egy kép többet mond ezer szónál, azért nem ér fel egy részletes leírással… Úgyhogy a dupla tesztelés után nincs más hátra, mint papírra – azaz monitorra – vetni a pontos receptet. Ezt még egyszer (jól számoltátok, harmadszorra is! :D) csekkolja a food team vezető, a magazinszerkesztők és az olvasószerkesztő. „Több szem többet lát” alapon igyekszünk minden apróságra odafigyelni, hogy biztosan a lehető legjobban követhető formában kerüljön elétek a receptleírás. Na meg persze helyesírás és nyelvtan szempontjából is kifogástalanul!
A szöveg és a fotók ezután a grafikusnál landolnak, aki oldalról oldalra haladva betördeli a magazint. Ezt aztán újra több körben csekkolják a szerkesztők és a food team vezető (igen, ismét :D), ha pedig mindenki rámondta az áment, mehet is a nyomdába! A friss és ropogós magazint aztán az újságosoknál, a benzinkutakon, valamint az SK shopban érdemes keresni. (Psszt, megsúgjuk: a webes felületünkön akár visszamenőleg is meg tudjátok rendelni a lapszámokat, ha valamelyikről esetleg lemaradtatok volna.)
A megjelenés után a Street Kitchen csapatának már csak egy dolga van: izgatottan várni, hogy mit szóltok a magazinhoz ti, az olvasók, akiknek készítettük! Minden egyes üzenetnek, fotónak és hozzászólásnak nagyon örülünk, úgyhogy ne spóroljatok velük, bátran mondjátok el, melyik vadonatúj SK recept lett a kedvencetek! 😉
Ha tetszett a Street Kitchen receptgyártásáról szóló cikk, akkor csekkoljátok a videóinkat, exkluzív tartalmakért pedig lájkoljatok minket Facebookon, kövessetek minket Instagramon és Tiktokon! Ha nem éritek be ennyivel, akkor irány a rendszeresen frissülő Pinterest-profilunk, vagy a naponta izgalmas anyagokkal jelentkező Viber-csatornánk!